Завдяки широкій лінійці модельного ряду навантажувачів здійснити підбір залежно від функціонального застосування не складно. Однак сам вибір ускладнюється питанням економічності експлуатації. Розглянемо деякі моменти, на які варто звернути увагу.

Залежно від типу джерела живлення навантажувачі розрізняють: електронавантажувачі, що працюють від акумуляторної батареї або автонавантажувачі, які працюють на двигуні внутрішнього згоряння (бензинові, дизельні, газові, гібриди).

Робота обох залежить від акумуляторних батарей (АКБ): пускового або тягового типу. Пускові — ставлять переважно на навантажувачі з ДВС. Тягові АКБ існують трьох типів: лужні (термін експлуатації близько 4 років, менше 1 000 циклів «заряд – розряд»), кислотні (вони ж свинцево-кислотні, з ємністю в 2 рази більше лужних і розраховані в середньому на 1 500 циклів «заряд – розряд») і літій-іонні (від 3 000 до 5 000 циклів «заряд – розряд»).

Ці дані свідчать на користь літій-іонних батарей. Однак зазвичай вибір відбувається між навантажувачами, що працюють на газу, літій-іонними і свинцево-кислотними. Коректно порівнювати можна тільки свинцево-кислотні та літій-іонні, оскільки газові навантажувачі все одно вимагають АКБ.

Строк служби. Кислотні — від 6-ти до 9-ти років. Літій-іонні — до 15 років.

Час заряду до повного циклу. Кислотні — 8-12 годин до повної зарядки. Літій-іонні — до 2-х годин, до цього проміжний заряд в середньому займає 30 хвилин та забезпечить 50% ємності.

Витрати на обслуговування батареї. Кислотні — долив дистильованої води після зарядки, чистка від окису, обслуговування після циклу. Літій-іонні — не вимагають доливання дистиляту, не потребують чистки від окису, обслуговування раз на рік.

Транспортування, зберігання. Кислотні — вертикальне зберігання, що вимагає періодичної зарядки, необхідна зарядна кімната, можливо вихлюпування електроліту. Літій-іонні — можна зберігати в будь-якому положенні, не потрібна зарядна кімната.

ККД заряду. Кислотні — 65% на споживання машині від отриманого з мережі. Літій-іонні — 85%.

Попри все, вертаючись до газових навантажувачів варто відзначити, що їх робочий діапазон температур стартує від -5 °С (для епізодичної експлуатації в рефрижераторі -40 °С), одного балона в середньому вистачає приблизно на 6 годин роботи, і мають вищі витрати на сервісне обслуговування в порівнянні з електронавантажувачем — наприклад, газовий 3х тонник CPQD30T8-K25 потребує 270 у.о./місяць, разом з цим 3х тонник на літій-іонній батареї моделі EFL302 всього 189 у.о./місяць.

За умов початкових інвестицій в модель на газу CPQD30T8-K25 = 24 520 у.о. і в електромодель EFL302 = 24 700 у.о., кінцева вартість техніки на газу буде дорожче електронавантажувача на літій-іонної АКБ: на сьомий рік володіння сумарні витрати становитимуть для газового навантажувача = 108 800 у.о., для електронавантажувача = 58 666 у .е..

А отже короткочасна економія в закупівлі техніки на газу може відчутно вдарити по витратах протягом всього терміну експлуатації: адже вартість газу досі відчутно дорожче електроенергії.